مسابقات STEAM CUP IRAN 2019

دوازدهمین دوره  از مسابقات STEAM CUP IRAN 2019  که یک رقابت جهانی در ضمینه رباتیک و کدنویسی است، با همکاری انجمن رباتیک ایران در روز 4/ مرداد/ 1398 با هدف محک سطح دانش و نو آوری دانش آموزان خلاق ایرانی برگزار شد برگزارشد.   

این مسابقات که در اصل با استاندارد های سازمان جهانی STEAM EDUCATION ASSOCIATION  که در کشور کره جنوبی قرار دارد، برگزار میشود علاوه بر ایران هر ساله، در کشورهای مختلف نظیر روسیه، ترکیه، مالزی، آمریکا و کره‌جنوبی نیز برگزار میشود. جالب است بدانید که استاندارد های برگزاری این مسابقات در تمام این کشورها یکسان است.

همین امر نیز سبب شده است که دانش اموزان این کشورها بتوانند در یک شرایط عادلانه و استاندارد، سطح علمی خود را با هم سالان خود در سایر کشور ها بسنجند.

 

حامی برگزاری مسابقات STEAM CUP IRAN 2019 در ایران :

این مسابقات  با همت شرکت پیشربات که حامی اصلی برگزاری آن در ایران است برگزار شد و این امکان را در اختیار دانش آموزان با استعداد و جویای علم در ضمینه ی رباتیک و برنامه نویسی قرار داد که بدون خروج از کشو و صرف هزینه های گزاف، در این مسابقات شرکت کنند.

اگر کمی به اخبار مسابقات رباتیک و برنامه نویسی آشنا باشید، میدانید که این تنها دوره ای نبود که توسط شرکت پیشروبات برگزار شد، زیرا 11 دوره قبلی مسابقات STEAM CUP IRAN 2019 نیز توسط همین شرکت، با موفقیت در ایران برگزار شده بودند و مرداد ماه  امسال هم میزبانی ده دوازدهمین دوره ی این مسابقات  با عنوان  مسابقات STEAM CUP IRAN 2019 بر عهده شرکت پیشربات و انجمن رباتیک ایران بود.

 

اهداف آموزشی مسابقات STEAM CUP IRAN 2019:

  •  آموزش مفاهیم STEAM مخفف Science, Technology, Engineering, Art & Mathematics
  •  افزایش قدرت تفکر و خلاقیت، تمرکز و روحیه خودباوری و کار گروهی
  • افزایش خلاقیت و مهارت در حل مسئله و رویارویی با مشکلات
  • تقویت حس تحقیق و اکتشاف دنیای پیرامون
  • ایجاد راهی ساده برای تحقق ایده‌ها و ابداعات ?
  • ایجاد انگیزه بیشتر در ساخت و ساز و آشنایی دانش‌آموزان با محیط مسابقات و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها00
  • آشنایی دانش‌آموزان با علم رباتیک و کدنویسی آنها با علوم پایه و فن‌آوری پیشرفته
  • افزایش مهارت های تجربی

 این دوره مسابقات با حضور بیش از ۳۰۰ تیم و حدود ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال، از شهرهای تهران، کرج، اهواز، قم، کرمان، زنجان، رفسنجان، شاهرود، تنکابن، بهبهان و ماهشهر و همچنین شهر کابل، هرات از کشور افغانستان در ۱۲ لیگ  در نوبت صبح برگزار شد و تا عصر روز جمعه ادامه داشت.

مسابقات STEAM CUP IRAN 2019

مسابقات STEAM CUP IRAN 2019


لیگ های  جذاب و هیجان انگیز
مسابقات STEAM CUP IRAN 2019

  • لیگ های سازه‌های خلاقانه کیدزلب
  • ربات های فوتبالیست غول آسا
  • جزیره گنج ??‍♂️ ، ربات‌های پله نورد، ربات های امدادگر هوشمند
  • اتومبیل‌های بدون راننده هوشمند
  • ربات‌های انباردار ?
  • چالش کدنویسی با ربات
  • دو لیگ خلاقانه در دو گروه سنی متفاوت
  • لیگ سا زه‌های خلاقانه ROBOTIS
  • لیگ نمایشی ربات‌های انسان‌نما

از جذابیت های بی نظیر این دوره از مسابقات حضور انسان نمای هوشمند Perepp ،که در تصویر بالا آن رامشاهده می کنید، به عنوان دستیار مجری در افتتاحیه بود که توسط متخصصان پیشروبات بومی سازی شده بود و  به زبان فارسی صحبت می‌کرد.

همچنین معرفی ربات آموزش کدنویسی Pbot، به عنوان یک محصول ایرانی برای کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم انجام شد. این ربات و تمامی آموزش‌های آن توسط متخصصان ایرانی، طراحی و تولید شده است.

 

کمی بیشتر Pepper را بشناسیم…

 این ربات اجتماعی یکی از برترین ربات‌های نمای جهان است. Perepp یه ربات هوشمند تعاملی ۱۲۰ سانتی متری، که  قادر به درک احساسات انسان ها بوده و توانایی شناخت حالات صورت انسان را داشته و می تواند در مقابل احساسات انسانی واکنش مناسبی از خود نشان دهد. مثلا وقتی شما می خندید با شما همراهی کرده و می‌خندد و یا وقتی ناراحت هستید با شما همدردی می‌کند.

همچنین Pepper  بعد از برقراری ارتباط با انسان می‌تواند شخصیت هر فرد را شناسایی کند و مطابق با حالات شخصی آن  فرد با وی ارتباط برقرار کند. این ربات توانایی ارتباط از طریق صفحه لمسی را نیز دارا بوده و می‌تواند راهنمای خوبی در مراکز خرید، بانک ها و هتل ها باشد. علاوه بر اینها  این ربات جذاب می‌تواند در نمایش ها نیز ایفای نقش کند!

مسابقات STEAM CUP IRAN 2019

مسابقات STEAM CUP IRAN 2019

 

اینم از مسابقات STEAM CUP IRAN 2019 ، یادتون نره حتما مارو دنبال کنید!

تا ما شمارو در جریان اخبار مهم دنیای مسابقات رباتیک قرار بگیرید ✌

حتمابه اینستاگرام ما سربزنید تا با دیدن ویدیوهای جذاب مابا تازه های تکنولوژی بیشتر آشنا شید?

 

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

محصولات مرتبط

فایل PCB دسته کنترل ربات K4

ریموت کنترل و دسته کنترل

بازوی رباتیک دو محور با آردوینو

آردوینو
اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل و شماره موبایل خود را در کادر زیر وارد کنید:
تعداد علاقه مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده اند: 3,595 نفر

هشت − 7 =