سنسور پرده ی آسانسور

فتوسل پرده ی آسانسور از قطعات ایمنی آسانسور میتوان به سنسور پرده ی آسانسور درب کابین آسانسور اشاره کرد. که  قابلیت تشخیص موانع در مسیر ورودی کابین را دارد و در صورت مشاهده هرگونه مانعی از بسته شدن درب آسانسور و حرکت کابین جلوگیری  میکند. در واقع وظیفه این سنسور ها  باز نگه داشتن درب آسانسور هنگام عبور مسافرین به داخل یا خارج از آسانسور را دارند.

حسگر فتوسل پرده ای

حسگر فتوسل پرده ای

پرده نوری آسانسور چیست ؟

سنسور پرده آسانسور دارای یک فرستنده و گیرنده است. که در دو طرف درب آسانسور نصب شده اند. که با یک کابل به سقف کابین متصل اند. دیود های کنترلر  کار انتقال و دریافت پرتوهای نوری را بر عهده دارند . نحوه کار این دیود ها به صورت زیراست:

دیود های کنترلر بطور دائم درب کابین را از بالا به پایین به اسکن می کنند. تا زمانی که وجود یک مانع از فرستادن پرتو نور به گیرنده جلوگیری کند .

 

انواع سنسورها آسانسور

 

چشمی نقطه ای آسانسور

سنسور نقطه ای  به صورت یک نقطه یا به عنوان یک سنسور خطی ، فقط در یک خط پوشش دهی دارد.این به این معنی است که تا زمانی که شما از دقیقا از جلوی خط سنسور عبور نکنید ، نمیتوانید مانع بسته شدن درب آسانسور بشویید.  محل نصب  این سنسور به شکل استاندارد آن در ارتفاع   60تا 70 سانتیمتری کابین است .  و معمولا در ارتفاع نیم متری نسبت به ارتفاع کف درب آسانسور قرار دارد.

(ستاره) بدلیل اینکه ارسال شعاع نوری تنها از یک نقطه صورت می گیرد، باید برای جلوگیری از بسته شدن درب باید دقیقا در برابر خط سنسور قرار گرفت واین موضوع موجب کاهش دقت در کنترل خواهد شد.

سنسور چشمی یا نقطه ای شامل یک پاور و دو سیمی است که روی  آنها لیزر کار گذاشته شده است و در دو طرف درب  قرار ی گیرند .البته قابل به ذکر است که قیمت این نوع نیز به نسبت سنسور پرده ای کمتر می باشد.

(ستاره) سنسور چشمی یا نقطه ای شامل یک پاور و دو سیمی است . که روی  آنها لیزر کار گذاشته شده است و در دو طرف درب  قرار می گیرند

لازم به ذکر که قیمت این نوع نسبتبه سنسور پره ای کمتر است .

 

فتوسل پرده ای آسانسور

سنسورپرده ای درب آسانسور در حالت تمام قد دو متری است . یعنی  تعداد زیادی مسیر نوری در عرض درب قرار دارد که در نتیجه آن دقت کنترل نیز افزایش پیدا می کند. و محل نصب آن دربین دو لته های درب و بدنه کابین است بنابراین لازم است که قطری حدود ۸ میلی مترداشته باشد.سنسور پرده ای در دو مدل زیر عرضه میشود:

  • سنسور پرده ای محرک
  • سنسور پرده ای ثابت

مدل ثابت سنسور پرده ای رایج تر است.

بدلیل وجود تعداد زیادی فرستنده و گیرنده در سنسور پرده ی آسانسور ، امکان خرابی آنها نیز بیشتر میشود.و این امر بر روی عملکرد آسانسور تاثیر منفی می گذارد. برای برطرف نمودن این مشکل با استفاده از تله های نرم افزاری، اقدام به شناسایی فرستنده و گیرنده معیوب میکنیم و که با این کار پس از شناسایی فرستنه یا گیرنده  معیوب اقدام به حذف آن می کنیم .

سنسور پرده ای آسانسور نیز شامل یک پاور همراه دو میله آهنی به ارتفاع دو متر هستند و درون این میله ها سنسورهایی گذاشته شده است که حدود ۲ سانتی متراز یکدیگر فاصله  دارند و هرکدام روبروی هم به لبه کناری درب ها وصل می شوند.

تفاوت سنسورهای چشمی با پرده ای:

نحوه   کار هر دو سنسورچشمی و پرده ای  مشابه هم است . و نصب آن ها نیز بسیار آسان است ، اما تفاوت آن ها در اندازه و ارتفاع لیزرها می باشد. پرده های چشمی یا نقطه ای  به یک نقطه از درب متصل می شوند و فقط یک نقطه از آن را پوشش میدهد .در حالیکه سنسور پرده ای به صورت تمام قد بسته می شوند و مسافر از هر قسمت  درب  که وارد کابین آسانسور شود ، سنسور های پرده ای مانع بسته شدن  درب آسانسور خواهند شد و بدین صورت مسافر براحتی وارد کابین آسانسور می شود.

مشخصات کلی حسگر فتوسل پرده ای

جدول اطلاعات پرده سنسور

*گارانتی تعویضتا 1 سال
*خدمات پس از فروشتا 5سال
مشخصهمقدار
تعداد دیودهای مادون قرمز٣٢ عدد
زمان پاسخ٧۰ میلی ثانیه خروجی رله
تعداد زمان پاسخ27 میلی ثانیه خروجی ترانزیستور
تعداد پرتوهای اسکن٩۴-١۵۴ پرتو
ارتفاع تشخیص10 – 1500 میلیمتر
تلورانسبالا تا پایین: 20± میلیمتر بر 10 درجه

پشت تا جلو : ٣± میلیمتر بر ۵ درجه

تعداد محدوده تشخیص1.5 ~ 0 متر
دمای کاری٢۰- درجه سانتیگراد تا ۶۵+ درجه سانتیگراد

 

برای خرید فتوسل پرده ای و فتوسل نقطه ای آسانسور با  ضمانت یکساله تموم محصولات

با شماره 02188140188 تماس حاصل فرمایید

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل و شماره موبایل خود را در کادر زیر وارد کنید:

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تعداد علاقه مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده اند: 3,593 نفر