سلام امروز با یه ویدیو جذاب دیگه در ربات افزار TV در خدمت شما عزیزان هستیم. تو ویدیو امروز ما قصد داریم که درباره ی موضوع  رباتیک برای مقابله با ویروس☠️کرونا که این روزها یک معضل جهانی به حساب میاد، صحبت کنیم تا علاوه بر افزایش معلومات شما، چند دقیقه از این اوقات سخت محدودیت کرونایی رو برای شما جذاب کنیم.

شرکت علی بابا، با بهره گیری از برخی برنامه‌ها مانند Alipay و Taobao که هر دو  متعلق به همین شرکت اند، یک سرویس آنلاین برای ایجاد ارتباط بین پزشکان و بیماران برای دریافت مشاوره آنلاین راه اندازی کرد. استفاده از این سرویس که ابتدا تنها در استان هوبی راه اندازی شد( این استان: از نظر افراد زیادی اولین جایی است که ویروس کرونا از آن شروع شد) بعدها در  پکن نیز افزایش یافت.

 

ربات جراح در رباتیک برای مقابله با ویروس کرونا

 

اما با ادامه یافتن ویروس کرونا این شرکت به همین موضوع اکتفا نکرد و سعی کرد با ارائه خدمات تحویل دارو، به افرادی که برای درمان بیماری‌های مزمن نیاز به دارو  دارند‌، کمک نماید. با این کار حتی با وجود بیمارستان های مملو از بیماران کرونایی??‍♀️، بباز هم بیماران مبتلا به سایر بیماری‌های مزمن که اغلب درمان فوری نیاز دارند‌، می توانستند به راحتی دارو هایشان را دریافت کنند.

علاوه بر اینها علی بابا الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را نیز برای تحلیل اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری (CT) تهیه کرده است و ادعا می کند که می تواند با استفاده از آن  “تفاوت تصاویر بین پنومونی با تظاهر بالای درگیری به ویروس‌ کرونا، با شک پایین درگیری به کورونا ویروس و پنومونی با علت‌های غیر از کرونا ویروس را با میزان دقت 96٪ طی 20 ثانیه شناسایی کند‌!

 

علی بابا گفت: این الگوریتم در 26 در 16 استان و شهرداری استفاده شده است. و این فناوری “طی هفته‌های آینده” در بیش از 100 بیمارستان در چین برای معالجه مبتلایان به ویروس کرونا ارائه خواهد شد. واحد ابر علی بابا بسترهای نرم افزاری خود را در اختیار موسسات تحقیقاتی جهانی قرار داد تا به آنها در تسریع تلاشهای خود در یافتن توالی ژن مربوط به کرونا ویروس کمک کند. این بستر همچنین می تواند به دانشمندان کمک کند سریعتر واکسن بسازند.

 

رباتیک برای مقابله با ویروس کرونا

تشخیص ریه های درگیر بیماری ذات الریه آلوده که مستعد کرونا اند

تشخیص ویروس کرونا

 

ربات دستیار جراح در رباتیک برای مقابله با ویروس کرونا

 

البته به جز علی بابا بایدو” که بزرگترین موتور جستجوی چین است هم یک بستر مشاوره آنلاین با پزشک را اجرا کرده که هزینه پرس و جو در آن نیز رایگان است. به گفته سخنگویان بایدو، این پلتفرم تاکنون بیش از 15 میلیون سؤال کاربران را با کمک 100000 ?‍⚕️ پاسخ داده است.

بایدو علاوه بر پلتفرم بالا یک الگوریتم به نام  “LinerFold”  به آژانس‌های آزمایش ژن‌، مراکز کنترل بیماری همه گیر و مؤسسات تحقیقاتی در سطح جهان بصورت رایگان ارائه کرده است.  در نتیجه دانشمندان?‍? می توانند با کمک این الگوریتم ساختار ژنتیکی تشکیل دهنده کرونا را درک نمایند. نتایج بدست آمده از این راه کمک بزرگی برای ساخت واکسن به حساب می آید.

 

سخن آخر :

در حال حاضر با توجه به وضعیت ویژه بیماری همه گیر کرونا، میزان تقاضا برای خدمات و اطلاعات پزشکی آنلاین بسیار افزایش یافته است.شده است. زیرا عموم مردم از اینترنت برای اطلاع از آخرین وضعیت گسترش  کرونا و خدمات پیشرفته مراقبت سلامت، استفاده می کنند. با این حال همانطور که میدانید شرایط کنونی تنها گوشه ای از توانایی ربات ها در کمک به علم پزشکی را به ما نشان داد.

بنابراین ما دانستیم که برای افزایش بهره وری علم پزشکی?‍⚕️ در آینده‌، باید مراقبت‌های سلامتی خود را به سیستم های مراقبت‌های سلامتی هوشمند بسپاریم! علاوه بر این ما فهمیدیم که یک دیتابیس جامع تا چه حد میتواند به مهار بیماری ها و ایجاد یک پلتفرم خدمات مدیریت سلامت کامل در حوزه توسعه بهداشت عمومی کمک نماید.

 

امیدوارم که لذت برده باشید و در آینده نیز شاهد ساخت ربات های این چنینی در کشورمان باشیم .

تا ایران عزیز ما نیز هم گام با سایر کشور ها قدم های استواری در راه فناوری توسعه ربات های مرتبط با علم پزشکی  بردارد .

برای دیدن ویدیو های جذابی مانند این ویدیو حتما به اینستاگرام ما سر بزنید ?.

 

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

محصولات مرتبط

فایل PCB دسته کنترل ربات K4

ریموت کنترل و دسته کنترل

بازوی رباتیک دو محور با آردوینو

آردوینو
اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل و شماره موبایل خود را در کادر زیر وارد کنید:
تعداد علاقه مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده اند: 3,595 نفر

16 − دو =